czyli jak to u nas działa

O SZKOLE TAK

Edukacja na TAK

Troska o dobre relacje w szkole przekłada się na atmosferę, w której ludzie czują się bezpiecznie. Kiedy dziecko wie, że jest kochane i niezagrożone, samo z siebie zaczyna odkrywać otaczający je świat. Tak rozpoczyna się jego nauka. Jako szkoła pragniemy, by uczenie się jak najdłużej pozostało formą odkrywania i dobrą zabawą.

Relacje

W codziennej pracy stosujemy rozwiązania, dzięki którym ludzie czują się u nas dobrze.

założenia

  • preferujemy współpracę zamiast rywalizacji

  • wolimy informację zwrotną ponad ocenianie

  • tworzymy przyjazne miejsce pracy, co przekłada się na miejsce przyjazne nauce

  • jesteśmy gotowi, by wspierać rodziców w trudnej sztuce wychowania dzieci

  • tworzymy przestrzenie, dzięki którym wszyscy mogą mieć wpływ na funkcjonowanie szkoły

Tworzymy środowisko
sprzyjające uczeniu się

Neuroedukacja

Jak to się dzieje, że w pewnych okolicznościach uczymy się bez wysiłku, a innym razem przyswajanie nowych informacji przychodzi nam z dużym trudem? Dzięki badaniom nad mózgiem i rozwojowi neurobiologii wiemy już całkiem sporo o tym, jak pomóc naszemu mózgowi, by uczył się wydajniej. Elementy tej wiedzy stosujemy z powodzeniem na naszych lekcjach.

założenia

  • preferujemy zajęcia polisensoryczne, czyli takie, które oddziałują na wszystkie zmysły dzieci

  • bardziej stymulujemy uczniów, niż ich uspokajamy - uważamy, że hałas na zajęciach nie jest niczym złym, jeśli jest związany z emocjami, jakie wywołują zajęcia

  • nasi nauczyciele wiedzą, jak ważne dla odpowiedniej motywacji dzieci jest wywołanie ciekawości na początku zajęć i stopniowe jej zaspakajanie - w ten sposób możliwe jest utrzymanie koncentracji dzieci przy jednoczesnej żywiołowości zajęć

Ocenianie zabija motywację wewnętrzną

Wsparcie

Nasz zespół wsparcia tworzą psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci i nauczyciele wspierający. Pracują w oparciu o silne relacje z naszymi dziećmi. W codziennej pracy bliskie są im wartości Porozumienia Bez Przemocy (NVC), rodzicielstwo bliskości i pedagogika Juulowska.

założenia

Nasi eksperci uczestniczą na co dzień w życiu szkoły. Ich praca nie ogranicza się jedynie do interwencji w sytuacjach tego wymagających. Spotykają się z wszystkimi uczniami na lekcjach i cyklicznych warsztatach, które mają na celu wzmacnianie więzi klasowych. W przypadku konfliktów sięgają często po mediacje rówieśnicze, jako skuteczny sposób na ich rozwiązywanie.