14.11.2024
Spontaniczne jesienne przedstawienie!
Jesienny tekst z podziałem na role miał być tylko krótką czytanką z podręcznika. Jednak po zapoznaniu się z nim, uczniowie klasy 2a zawołali „zróbmy przedstawienie”!
Podążając za inicjatywą uczniów i zgodnie z ich kolejnym pomysłem, przygotowaliśmy występ dla najmłodszych. Kształtowaliśmy po drodze mnóstwo kompetencji, dowiedzieliśmy się czym zajmuje się scenograf i sami zamieniliśmy się w pracowników teatru. Tworzenie lasu było znakomitym pretekstem do poznania gatunków drzew, a dzieci same sobie podpowiadały, jak należy intonować różne kwestie.
Młodsi widzowie odpowiadali na pytania dotyczące zmian zachodzących jesienią, a więc przy okazji wkradło nam się nauczanie rówieśnicze. Takie spontaniczne i swobodne działania dają dzieciom poczucie sprawczości, rozbudzają kreatywność, a nauczycielom stawiają ciekawe wyzwania. Na końcu każdy czuł zadowolenie i satysfakcję