10.1.2024
Afrykański survival!
Uczniowie klas szóstych przeżyli iście afrykański survival!
Projekt stanowił zwieńczenie omawiania lektury „W pustyni i w puszczy”. Doświadczenie to pozwoliło spojrzeć uczniom na powieść Sienkiewicza okiem współczesnego-młodego odkrywcy, tropiciela i speca od rozwiązywania zagadek. A oto plan przygody: podzieleni na grupy adepci poruszali się po mapce z miejscowościami, które odwiedzili książkowi Staś i Nel.
W każdym miejscu ulokowano stację zadaniową z zestawem zadań i łamigłówek (nie tylko polonistycznych). Po rozwiązaniu zadań każdej ze stacji meldowali swoje odpowiedzi nauczycielkom języka polskiego, po czym (jeśli były prawidłowe) otrzymywali symbol artefaktu potrzebnego do przetrwania w „niebezpiecznej Afryce”, np. wodę, psa, wielbłąda, palmę, podpłomyk. Im więcej miejsc zdobyli, tym więcej zgromadzili dóbr, które następnie mogli wymienić na lokalnym bazarku na jedzenie. Z niego zaś powstały pyszne, egzotyczne dania